فال حافظ

فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,فال حافظ گوشی اندروید,فال حافظ عاشقانه با معنی,فال حافظ برای اندروید,فال حافظ برای اندروید رایگان,

فال حافظ

فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,فال حافظ گوشی اندروید,فال حافظ عاشقانه با معنی,فال حافظ برای اندروید,فال حافظ برای اندروید رایگان,

علائم سرطان نخاعی چیست؟

علائم سرطان نخاعی چیست؟

گردن و کمر درد مهمترین علامت طناب نخاعی است که با اختلالات عصبی (مانند ضعف و بیحسی دست و پا، یا تغییرات عملکرد روده و مثانه) همراه است.

درد های کانونی که در صبح تشدید می شوند

درد شدید ناشی از فشار ناشی از رشد محل نخاع

هویج که حتی پس از یک تعطیلات را برطرف نمی کند و درد هایی که در شب شدید تر می شود

درد پشتی همراه با علائم دیگر، از قبیل از دست دادن اشتها، کاهش وزن ناخواسته، تهوع و استفراغ، تب و لرز

اختلال در پیاده روی، که گاهی اوقات باعث می شود سقوط کند

احساس لمس در برابر درد، گرما و سرما را کاهش می دهد
عوارض سرطان نخاعی

تومورهای سرطانی و تومورهای غیر سرطانی نخاع فشار روی نخاع و اعصاب ستون مهره را ایجاد می کنند و منجر به بیخوابی یا بی حسی قسمت های پایین تومور می شوند و گاهی باعث تغییر در عملکرد روده و مثانه می شوند. . این آسیب عصبی می تواند دائمی باشد. اما اگر این تومور در اوایل تشخیص داده شود و درمان شود، ممکن است اعصاب به آنها بازگردانده شود. بسته به محل تومور در نخاع، این تومور می تواند کشنده باشد.
علل نخاع

علت بیشتر تومورهای نخاعی ناشناخته است. محققان معتقدند که ژن ناقص بدن در بدن مؤثر است، گرچه به طور کلی نمی دانیم که این ژن از طریق ارث، به صورت خود به خود یا از طریق عوامل محیطی مانند تماس با مواد شیمیایی خاص، شناخته می شود. اما در برخی موارد تومورهای نخاعی با سندرم های ارثی مانند نوروفیبروماتوز 2 مرتبط می شوند. بخش هایی از ستون فقرات که تحت تاثیر تومور نخاعی قرار دارند عبارتند از: - مهره ها: ستون فقرات از استخوان های کوچک تشکیل شده است که مهره ها در پشت ستون فقرات قرار دارند طناب و محافظت از نخاع و ریشه اعصاب. انجام می دهند. ستون فقرات: یک ستون دو لایه و طولانی مدت از الیاف عصبی که سیگنال های عصبی را به مغز انتقال می دهد و آن را به مغز می رساند. طناب اطراف ستون فقرات حاوی سه غشاء محافظ به نام منینژ ها است.
عوامل سرطانی نخاعی

بیشتر موارد تومورهای ستون فقرات ناشناخته است. اگر چه برخی از شرایط ژنتیکی است که ممکن است در توسعه سرطان نخاع کمک کند، عوامل خطر برای این سرطان پایین تر از سرطان های دیگر است. اگر چه عوامل خطر ابتلا به سرطان نخاعی کمتر شناخته شده است، عوامل زیر می توانند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند: سابقه قبلی سرطان: سرطان هایی که احتمال بیشتری برای گسترش به نخاع، شش سرطان، سرطان پروستات و تومور بدخیم مغز استخوان سلول ها. اختلالات ارثی: Von Hippel-Lindau و Neurofibromatosis (NF2) بیماریهای ارثی هستند که گاهی اوقات مربوط به تومورهای نخاعی است. کمبود ایمنی: برخی از افراد مبتلا به سیستم ایمنی ممکن است سرطان نخاعی را ایجاد کنند. قرار گرفتن در معرض پرتودرمانی یا مواد شیمیایی صنعتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان نخاعی را افزایش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.