فال حافظ

فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,فال حافظ گوشی اندروید,فال حافظ عاشقانه با معنی,فال حافظ برای اندروید,فال حافظ برای اندروید رایگان,

فال حافظ

فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,فال حافظ گوشی اندروید,فال حافظ عاشقانه با معنی,فال حافظ برای اندروید,فال حافظ برای اندروید رایگان,

آشنایی با علت و علائم و درمان گیاهی آرتروز شانه و گردن

آرتروز شانه

آرتروز شانه ,آرتروز شانه فیزیوتراپی,آرتروز شانه و گردن,آرتروز شانه چیست,آرتروز شانه چپ,آرتروز شانه و درمان آن,آرتروز شانه ها,علایم آرتروز شانه

آرتروز شانه , آرتروز شانه فیزیوتراپی , آرتروز شانه و گردن , آرتروز شانه چیست

توضیحاتی در مورد آرتروز شانه

به طور ساده آرتروز به بیماری گفته میشود که در آن یک یا بیشتر از چند مفصل التهاب داشته باشند. در آرتروز ، التهاب باعث درد و ناراحتی میشود. اگرچه هیچ مراقبتی برای آرتروز وجود ندارد، ولی درمان های متفاوتی برای این بیماری وجوددارد. با وجود این موارد ، بیشتر افراد مبتلا به آرتروز ، قادر هستند که این درد را مدیریت کنند وفعال باشند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد آرتروز شانه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت آرتروز شانه چیست

آرتروز شانه زمانی رخ می‌دهد که غضروف پوشش دهنده اطراف مفصل شانه ساییده شود. در مراحل اولیه این عارضه، حفره‌های کوچکی در غضروف صاف پوشش دهنده هر طرف مفصل ایجاد می‌شود. در نهایت برجستگی‌های استخوانی کوچک یا “خارها و زائده‌های استخوانی” در لبه‌های سطح مفصل تشکیل می‌شود. با انباشته شدن مایع مفصلی زیر غضروف کیست‌هایی تشکیل‌ می‌شود که به استخوان فشار می‌آورند و بیمار را دچار شانه درد می‌کنند. غضروف در مراحل پیشرفته این عارضه کاملاً از بین می‌رود و در نتیجه استخوان‌ها روی یکدیگر ساییده می‌شوند. آرتروز گاهی پی‌آمد صدمه دیدن یا از جا در رفتن استخوان شانه یا فرسودگی شانه به مرور زمان است. ارتروز شانه در میان افراد 50 سال به بالا درصد شیوع بالایی دارد. همان طور که در گذر سالیان مفصل‌ها به شیوه‌ای اشتباه یا بیش از اندازه به کار گرفته می‌شوند، به همان نسبت نیز موارد بروز این بیماری در سنین بالاتر افزایش می‌یابد. بااین حال ابتلا به آرتروز شانه در افراد جوان‌ تر نیز به دلیل وارد شدن ضربه یا جراحی مفصل ناممکن نیست. این عارضه در میان زنان شایع‌ تر از مردان است.

علائم آرتروز شانه

رایجترین علائم آرتروز شانه، همانند دیگر مفاصل، بروز درد هنگام فعالیت است. به مرور زمان، بیمار هنگام استراحت کردن نیز دچار حمله درد می‌شود و حتی گاهی نمی‌تواند از شدت درد شانه به خواب رود. مفصل به موازات از بین رفتن غضروف، سفت می‌شود، دامنه حرکتی‌اش کاهش می‌یابد، و فعالیت بیمار را محدود می‌کند به گونه‌ای که حتی مخل انجام ساده‌ترین کارهای روزمرّه، مانند لباس پوشیدن، دست دراز کردن به طرف اشیاء و حتی رعایت بهداشت فردی می‌شود. همان‌طور که دامنه حرکتی مفصل محدود و محدودتر می‌شود، انجام کارهایی چون رانندگی، فعالیت ورزشی، کار خانه و حتی نوشتن و استفاده از رایانه دشوار می‌گردد. درد غالباً بر ناحیه پشت شانه متمرکز است، اما معمولاً از شانه تا بازو و آرنج نیز منتشر می‌شود. احتمالاً ناتوان کننده‌ترین علایم آرتروز شانه که اکثر بیماران با آن مواجه می‌شوند، کم‌خوابی است؛ چون بیمار به دشواری می‌تواند وضعیت راحتی را برای خوابیدن روی سمت آسیب دیده یا سالم پیدا کند. آرتروز به شدت بر حرکت مفصل شانه تأثیر می‌گذارد و گاهی حرکت دادن شانه به دلیل ساییده شدن استخوان‌های گوی حفره بر روی یکدیگر توأم با ترک برداشتن، ساییدگی شانه یا صدا دادن مفصل (کریپتوس) است.

علل آرتروز شانه

در واقع علل آرتروز شانه مشخص نیست اما اکثر افرادی که دچار بیماری آرتروز هستند حداقل بر اثر بروز یکی ازعوامل زیر به این بیماری مبتلا شده اند. ضربه به مفصل شانه: شکستگی استخوان،جابه جایی،آسیب دیدگی های جدی و جراحی باعث آسیب دیدگی مفصل شانه و در نهایت منجر به بیماری آرتروز می شود و علائم آن ممکن است چندین سال بعد ازآسیب دیگی ظاهر نشود فشار بروی مفصل شانه و آسیب دیدگی ها دردناک: افرادی که براساس شغل یا سبک زندگی فعالیت هایی پرفشار و سنگین یا تکراری با شانه خود انجام می دهند می توانند بافشارهای جزئی بر روی مفصل شانه رو به رو شوند

بیشتر بخوایند :

سه نما


علائم سرطان نخاعی چیست؟

علائم سرطان نخاعی چیست؟

گردن و کمر درد مهمترین علامت طناب نخاعی است که با اختلالات عصبی (مانند ضعف و بیحسی دست و پا، یا تغییرات عملکرد روده و مثانه) همراه است.

درد های کانونی که در صبح تشدید می شوند

درد شدید ناشی از فشار ناشی از رشد محل نخاع

هویج که حتی پس از یک تعطیلات را برطرف نمی کند و درد هایی که در شب شدید تر می شود

درد پشتی همراه با علائم دیگر، از قبیل از دست دادن اشتها، کاهش وزن ناخواسته، تهوع و استفراغ، تب و لرز

اختلال در پیاده روی، که گاهی اوقات باعث می شود سقوط کند

احساس لمس در برابر درد، گرما و سرما را کاهش می دهد
عوارض سرطان نخاعی

تومورهای سرطانی و تومورهای غیر سرطانی نخاع فشار روی نخاع و اعصاب ستون مهره را ایجاد می کنند و منجر به بیخوابی یا بی حسی قسمت های پایین تومور می شوند و گاهی باعث تغییر در عملکرد روده و مثانه می شوند. . این آسیب عصبی می تواند دائمی باشد. اما اگر این تومور در اوایل تشخیص داده شود و درمان شود، ممکن است اعصاب به آنها بازگردانده شود. بسته به محل تومور در نخاع، این تومور می تواند کشنده باشد.
علل نخاع

علت بیشتر تومورهای نخاعی ناشناخته است. محققان معتقدند که ژن ناقص بدن در بدن مؤثر است، گرچه به طور کلی نمی دانیم که این ژن از طریق ارث، به صورت خود به خود یا از طریق عوامل محیطی مانند تماس با مواد شیمیایی خاص، شناخته می شود. اما در برخی موارد تومورهای نخاعی با سندرم های ارثی مانند نوروفیبروماتوز 2 مرتبط می شوند. بخش هایی از ستون فقرات که تحت تاثیر تومور نخاعی قرار دارند عبارتند از: - مهره ها: ستون فقرات از استخوان های کوچک تشکیل شده است که مهره ها در پشت ستون فقرات قرار دارند طناب و محافظت از نخاع و ریشه اعصاب. انجام می دهند. ستون فقرات: یک ستون دو لایه و طولانی مدت از الیاف عصبی که سیگنال های عصبی را به مغز انتقال می دهد و آن را به مغز می رساند. طناب اطراف ستون فقرات حاوی سه غشاء محافظ به نام منینژ ها است.
عوامل سرطانی نخاعی

بیشتر موارد تومورهای ستون فقرات ناشناخته است. اگر چه برخی از شرایط ژنتیکی است که ممکن است در توسعه سرطان نخاع کمک کند، عوامل خطر برای این سرطان پایین تر از سرطان های دیگر است. اگر چه عوامل خطر ابتلا به سرطان نخاعی کمتر شناخته شده است، عوامل زیر می توانند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند: سابقه قبلی سرطان: سرطان هایی که احتمال بیشتری برای گسترش به نخاع، شش سرطان، سرطان پروستات و تومور بدخیم مغز استخوان سلول ها. اختلالات ارثی: Von Hippel-Lindau و Neurofibromatosis (NF2) بیماریهای ارثی هستند که گاهی اوقات مربوط به تومورهای نخاعی است. کمبود ایمنی: برخی از افراد مبتلا به سیستم ایمنی ممکن است سرطان نخاعی را ایجاد کنند. قرار گرفتن در معرض پرتودرمانی یا مواد شیمیایی صنعتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان نخاعی را افزایش دهد.

توضیحات درباره التهاب دیسک کمری

توضیحات درباره التهاب دیسک کمری

درد کمری یکی از شایع ترین بیماری هایی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. گسترش فزاینده تکنولوژی، تغییرات شیوه زندگی، تحریک پذیری، نشستن و ایستادن در شرایط نامناسب ... موجب ضعف عضلات بدن، به ویژه در اطراف ستون فقرات می شود و می تواند یک تاثیر عمیق بر سلامت جسمی و روانی افراد داشته باشد. اگر چه این عوارض ممکن است رخ دهد، احتمال بیشتری در افراد بالای 45 سال وجود خواهد داشت. چند بار، یک حرکت ناگهانی و ناگهانی سبب التهاب ستون فقرات کمری می شود و زندگی ما را مختل می کند. اسپاسم عضلانی، دیسک کمری، تنگی کمری ستون فقرات کمری و ... بیماری های شایع در ناحیه کمری هستند. دکتر کاظم عباسی، یک جراح و متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران، اشاره به کمردرد و راه های جلوگیری از آن دارد. در این مقاله، ما در مورد یک سایت شجاع در مورد التهاب ستون فقرات کمری صحبت میکنیم، که ما امیدواریم به آن توجه کنیم.


Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دیسک کمری‬‎


علت التهاب دیسک کمری


این روزها، درد پشت در جامعه فراگیر است، علت چیست؟ شیوع کمر درد این است که مردم به دنبال ورزش نیستند، برای حفظ عضلات در اطراف ستون فقرات (عضلات که باعث حرکت ستون فقرات در جهت های مختلف جلو، عقب، طرف و غیره)، این عضلات باید تقویت شود. . ورزش که معمولا این ماهیچه ها را تقویت می کند، شنا می کند، راه رفتن بر روی یک سطح صاف و دوچرخه ثابت است. این تمرینات به عضلات کمک می کند تا دوباره بازسازی و قوی شوند. در نتیجه تحرک زیاد، بار و فشار بر روی کمر آسیب نمی بیند.التهاب و اشغال دیسک کمریچه گروه هایی از گروه های شغلی و سنی بیشتر از درد پشت رنج می برند؟ معمولا دهه های اول و دوم زندگی، کمردرد را می بینیم، زیرا کودکان در دهه های اول و دوم زندگی زندگی می کنند و به طور مداوم ورزش می کنند. این باعث می شود عضلات خوب، کسانی که در دهه های اول و دوم زندگی می میرند، باید آگاه باشند که وجود نقص بدن در استخوان های پشت و کاهش لغزش مهره ها باعث ایجاد این درد می شود. بنابراین، توصیه می کنم که جوانانی که در دهه اول و دوم شکایت از درد پشت داشته باشند باید قبل از حرکت به جلو با یک تصویر پویا ساده، خم شدن رو به جلو و عقب را برای دیدن اینکه آیا آنها بر یکدیگر چسبیده اند، باید پول زیادی پرداخت کنند. اختلالات بیشتر معمولا شامل بسیاری از مشکلات دیسک است که به این معنی است که وقتی یک جسم سنگین به دلیل فشار بالای آن به ستون فقرات وارد می شود، یکی از دیسک ها می تواند پاره شود و قطعه آن از طریق کانال عبور می کند و باعث می شود درد هنگامی که این درد رخ می دهد اگر در زیر ریشه عصب رفته است، درد پشت با درد است که از پشت سر، ران، پشت پاها و پا و با توجه به ریشه عصب تحت فشار قرار گرفته است. این درد سیاتیک نامیده می شود. اگر درد سیاتیک ایجاد شود، بیمار باید بررسی شود، که مرحله اول آزمایش توسط پزشک است تا تعیین شود که سایر ضایعات، مانند ضایعات عروقی، و ... باعث ایجاد این درد نشوند. هنگامی که امتحان را انجام می دهید، پزشک چند روز استراحت می کند و مطمئن می شود که علائم نشانه های سیاتیک است. بقیه باید چنین باشد که فرد فعالیت بدنی نداشته باشد و بیشتر در رختخواب باشد، ملافه های معمول برای استراحت کافی است، و اگر درد درد را کاهش دهد، باید دیسک را چک کنید. در مورد MRI یا سی تی اسکن آنها کار خود را برای تبدیل فضای دیسک به روشن و خاموش می کنند. کسانی که مشکل دیسک مچ دست دارند به هیچ وجه به تردمیل نمی روند، زیرا وقتی به تردمیل می روند، به دیسک حمله می کنند و مشکلشان را تشدید می کنند. حتی آنها نباید از وزن استفاده کنند، می توانند وزن خود را بر روی میز بدن مانند هالتر، برای تقویت عضلات بالا استفاده کنند. چیزی که جاودانه است باقی می ماند این است که سن مردم در شصت و هفت سال زندگی، مقدمه ای برای شروع آرتریت است، آرتریت یک آسیب تروماتیک است که وارد دیسک می شود و پاسخ های استخوان و قفسه سینه استخوان و استخوان های قفسه سینه می تواند باز شود به خود در داخل کانال فشار دهید اگر در سطوح مختلف باشد، می تواند کانال را محدود کند، این امر می تواند باعث ایجاد تنش در طول دهه ها شود. در این حالت، تنگی کانال باید درمان شود.